סוככים מעוצבים למרפסת שמש

ישנם סוגי סוככים, אשר עשויים להתאים למרפסת שמש. אחד מהסוככים המוכרים והמבוקשים יותר, הם  מרקיזה וסוככי זרועות. יש למצוא את סוגי סוככים מעוצבים למרפסת שמש. אז לפני שהקיץ מגיע, כדאי לארגן את מרפסת השמש שלכם, לעונה החמה. יש לעמוד על טיב הבדים שיהיו על הסוככים. סוכך מסוק מרקיזה, מתאים לכל ימות השנה, הוא יישאר פתוח במשך כל השנה והוא ישקף את המראה הסטנדרטי של המרפסת הישראלית. הסוכך נקרא כך, כי המראה שלו, מזכיר את החצאיות שלבשו בנות האצולה, בימי הביניים שנקראה "מרקיזה".  כדאי, כי המרקיזה תהיה עשויה, משלוש שכבות, שכבה אחת, תהיה שמשונית, באמצע, תהיה רשת העשויה מפוליאסטר והשכבה השלישית, תהיה שוב שמשונית.
 
סוככים מעוצבים למרפסת שמש
 
הגוונים שיסייע להצללה בסוככי מרפסת השמש
 
יש כאלה, שיתלבטו בין גוון קרם, לבין גוון אפור, כדאי יהיה כמובן לבחור בגוון האפור, אשר יגרום להצללה טובה יותר. יש לצין, כי ככל שגוון הבד יהיה כהה  [רק לא בגוון שחור שמושך שמש}, כך ההצללה תהיה אפקטיבית יותר.  כשם שיש יתרונות וחסרונות הכל סוגי סוככים מעוצבים למרפסת שמש, כך למשל בסוכך המרקיזה יש חיסרון הולט, אסור לסגור אותו בגשם, כי אז, יצטברו מים בין הקפלים שעשויים להרוס את הסוכך. מדובר בעצם, על רבע כדור שעוטף את המעקה סביב. שטח ההצללה של המרקיזה, יהיה עד מטר וחצי בהיקפו, אך ישנם מקרים חריגים שניתן לעלות לגובה ולהשיג הצללה של 1.80 מ' הכל על פי הנתונים של המרפסת.
 
סוככים עם מנגנון חשמלי
 
רבים יעדיפו היום סוככים מעוצבים ופרגולות למרפסת שמש, אשר יש להם מנגנון חשמלי, כך שיהיה הרבה יותר קל להפעיל את הסוכך.  גם סוכך הזרועות הינו הסוכך האידיאלי למרפסות השמש, בחורף יש לקפל את הסוכך, כי הוא אינו עמיד, לא בפני רוחות ולא בפני מים. הסוכך, תפוס ע"י שתי זרועות וברגע שיש משקל של מים, הזרועות עלולות להישבר. יש להתקין חיישן רוחות, שמזהה אם הרוח היא חזקה מדי, במקרה שהרוח עשויה לשבור אותו. הזרועות, עשויות מאלומיניום והבד מסוג דרלון.  יש לבקש ייעוץ, מכמה חברות שמייצרות סוככים ולבחור את הסוכך שהכי יתאים לנתונים שלכם במרפסת השמש.