בניה קלה - עלויות
 
עלות הבניה הקלה הנרכשת מחברת בניה קלה נגזרת מסוג החומר שבשימוש, מעקומת הביקוש והעלויות העולמית לאותו החומר, וכל זאת – כמובן נגזרת של עלות הבית כולו. לכן, אם אינכם עוסקים או מתעניינים בכלכלה אך זקוקים לפתרון דיור מהיר, אנו ממליצים על עריכת סקר שוק לגבי מבני בניה קלה למגורים ורכישת המבנה המוזל ביותר, כמובן לאחר שבדקתם שאין מסיחים בהוזלתו ושמדובר בתמורה מלאה למה שתשלמו.
 
בדיקת העלות של בניה קלה
 
כפי שציינו – הדרך הראשונה לבצע את הבדיקה היא להתעניין בכוחות שוק כלכליים, להיות מעורה בנעשה במרכזי המסחר בענפים כמו גבס, עץ לבנייה ומתכות, ואם יש חבר שעובד במרכז סחר עולמי שכזה כמובן שהוא יכול להיות מודיעין מצוין עבורכם. אבל ניתן לברר בעצמכם ללא ידע בכלכלה ובדרך הרבה יותר מהירה. אל תחפשו קירות, חלונות, ומשטח ריצוף בנפרד – אלא התעניינו בקניית מבנה נייד שלם המיועד למגורים. מחירו אמנם משתנה בהתאם לתמורות הכלכליות בסחר העולמי, אבל ביצוע מעקב, בדיקה כמה זמן המוצר נשאר על המדף, ובתוך כמה זמן הוא "נחטף" תצביע על אינדיקציה לגבי שוויו הכלכלי ותסלול את דרככם אל עבר רכישת מבנה בניה קלה שמחירו מוצדק והוא נחשב למבנה יוקרתי ועמיד.
 
מדרג נוסף לקביעת התמחור – המפרט של המבנה הנייד
 
כמובן שגם למפרט של המבנה הנייד יש השפעה על המחיר. מבנה שמיועד לאכלס משפחה מרובת ילדים כמובן יהיה יקר יותר ממבנה המיועד לאכלוס 1-2 ילדים בשל גודלו והשטח שנדרש להצבתו. המפרט גם נגזר מההגנות שיש על המבנה בגג: רמתו של הגג מבחינת חומרי הייצור, האם הוא משמש כגגון למבנה עצמו – כלומר מגן על הקירות החיצוניים מגשמים או שמא מדובר בגג בלבד. במידה והמבנה כולל גג בלבד, כמה עולה גגון שיתחבר אליו ויקיף אותו? לכל אלו השפעות כבירות על מחיר הרכישה הסופי של בניה קלה מצדכם.
 
יתרונות הבניה הקלה מבחינה כלכלית

·         זולים יותר ממבני בניה קבועה. לא מכניסים את בעל הקרקע שעמל עליה קשה להרפתקה נוספת.
 
·         מאפשרים מגורים מהירים וביצוע רכישה בפרוצדורה חלקה יותר מאשר במעמד רכישת מבנה מבטון.
 
·         מאפשרים איכות מגורים שאינה נופלת במאומה מאיכות המגורים במבנה בטון.

·         עמידים ויציבים בכל ימות השנה. לא מצריכים השקעה כלכלית מרחיקת לכת בתחזוקה שוטפת.